About Us>>>Background History
မြန်မာနိုင်ငံ ပညာမင်းကြီးများနှင့် ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များ
၁။ ဦးချို
မြန်မာထဲမှ ပထမဆုံး ပညာမင်းကြီး
(၁၉၄၅-၁၉၅၁)
၂။ ဦးကောင်း
ပညာမင်းကြီး
(၁၉၅၁-၁၉၅၇)
၃။ ဦးဘပွား
ပညာမင်းကြီး
(၁၉၅၇-၁၉၅၈)
၄။ ဒေါက်တာဦးဘ
ပညာမင်းကြီး
(၁၉၅၈-၁၉၅၉)
၅။ ဦးဘိုးသုန်
ပညာမင်းကြီး(၁၉၅၉-၁၉၆၀)
ပညာညွှန်ကြားရေးဝန်(၁၉၆၂-၁၉၆၉)
၆။ ဦးဘမြင့်
ပညာမင်းကြီး(သင်တန်းနှင့်စီမံကိန်း)
(၁၉၆၀-၁၉၆၃)
၇။ ဦးဘိုးထို
ပညာညွှန်ကြားရေးဝန်(၁၉၆၇-၁၉၇၄)
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်(၁၉၇၄-၁၉၇၆)
၈။ ဦးသန်းဦး
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် (၁၉၇၇-၁၉၈၅)
၉။ ဦးခင်မောင်ဖြူ
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်(၁၉၈၅-၁၉၈၇)
သံအမတ်ကြီး(သီရိလင်္ကာနိုင်ငံ)(၁၉၈၇-၁၉၉၀)
၁၀။ ဒေါက်တာရဲအောင်
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၁၉၈၇-၁၉၈၉)
၁၁။ ဦးတင်ဖေ
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၁၉၈၉-၁၉၉၃)
၁၂။ ဦးမျိုးညွှန့်
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်(၁၉၉၃-၁၉၉၄)
၁၃။ ဦးဘိုဝင်း
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်(၁၉၉၄-၁၉၉၈)
၁၄။ ဦးတင်ညို
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၁၉၉၈- ၂၀၀၅ )
၁၅။ ဦးကျော်သူ
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
( ၂၀၀၅ ) မှ (၃-၇-၂၀၁၂)
၁၆။ ဦးဣဒ္ဓိလှ
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၂၀-၉-၂၀၁၂) မှ (၃၀-၃-၂၀၁၃)
၁၇။ ဒေါက်တာမျိုးသိမ်းကြီး
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၁-၄-၂၀၁၃) မှ (၂၄-၃-၂၀၁၄)
၁၈။ ဦးအောင်သန်းဦး
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၂၀၁၄-၂၀၁၇)
၁၉။ ဒေါက်တာခိုင်မြဲ
ယာယီပူးတွဲညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၁၇-၁-၂၀၁၇) မှ (၈-၅-၂၀၁၇)
၂၀။ ဒေါက်တာအောင်နိုင်စိုး
ခေတ္တညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၂၀၁၇-၂၀၁၈)
၂၁။ ဒေါက်တာဇော်ဝင်း
ခေတ္တညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်
(၂-၄-၂၀၁၈) မှ (၂၂-၅-၂၀၁၈)
၂၂။ ဦးကိုလေးဝင်း
ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်(တာဝန်)
(၂၀၁၈- ယနေ့အထိ)
၁၈၆၆ – ပညာရေးဌာနကို စတင်ဖွဲ့စည်း
၁၉၄၂ – ပညာညွှန်ကြားရေးဝန်ရုံး ဖွဲ့စည်း
၁၉၄၅ – ပညာမင်းကြီးရုံး သတ်မှတ်
၁၉၄၈ – ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန ဖွဲ့စည်း
၁၉၇၂ – အခြေခံပညာဦးစီးဌာန ဖွဲ့စည်း
၁၉၉၈ – အခြေခံပညာဦးစီးဌာနကို
- (က) အမှတ်(၁)အခြေခံပညာဦးစီးဌာန
- (ခ) အမှတ်(၂)အခြေခံပညာဦးစီးဌာန
- (ဂ) အမှတ်(၃)အခြေခံပညာဦးစီးဌာန
- (ဃ) ပညာရေးစီမံကိန်းနှင့်လေ့ကျင့်ရေးဦးစီးဌာန
၂၀၁၅ – အခြေခံပညာဦးစီးဌာန(ရုံးချုပ်)
အမှတ်(၁)အခြေခံပညာဦးစီးဌာန၊ အမှတ်(၂)အခြေခံပညာဦးစီးဌာန၊ အမှတ်(၃)အခြေခံပညာဦးစီးဌာန စသည့်ဦးစီးဌာန(၃)ခုပေါင်းပြီး အခြေခံပညာဦးစီးဌာနအား(၁-၄-၂၀၁၅)ခုနှစ်မှ စတင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။အခြေခံပညာဦးစီးဌာနသည် တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ်(၁၈)ခုရှိ အခြေခံပညာကျောင်းများ၏
- ကလေးများကျောင်းနေခွင့်ရရှိပြီးသင်ကြားသင်ယူမှုအခွင့်အလမ်းများရရှိအောင် ဆောင်ရွက်ခြင်း၊
- အခြေခံပညာကျောင်းများအသစ်ဖွင့်လှစ်ခြင်း/အဆင့်တိုးမြှင့်ခြင်း
- ဆရာ/ဆရာမများဖြည့်ဆည်းခန့်ထားခြင်း၊
- ကျောင်းဥပဓိရုပ်များကောင်းမွန်အောင်ဆောင်ရွက်ခြင်း၊
- သင်ကြားရေးပစ္စည်းများဖြည့်ဆည်းခြင်း၊
- ဝန်ထမ်းများခန့်အပ်ခြင်းနှင့်ဆရာအတတ်ပညာရရှိရေးနှင့် အရည်အသွေးမြှင့်မားအောင် ဆောင်ရွက်ခြင်း